Πόσο συχνά πρέπει να ζυγίζεται κάνεις και γιατί;

Συχνά ακούμε πως για να διαχειρίζεται κανείς σωστά το βάρος του, η τακτική παρακολούθησή του είναι αναγκαία, κυρίως γιατί με αυτόν τον τρόπο θα πετύχει μικρότερη πρόσληψη βάρους μακροπρόθεσμα.

Μάλιστα, επιδημιολογικές μελέτες σε ανθρώπους που έχουν καταφέρει να διατηρήσουν το βάρος που έχασαν μετά από κάποια προσπάθεια απώλειας βάρους για πάνω από 1 χρόνο δείχνουν ότι η αυτοπαρακολούθηση του βάρους τους είναι ένα βασικό τους κοινό χαρακτηριστικό.

Εύλογα, λοιπόν, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η ζυγαριά είναι φίλος μας! Ή… μήπως όχι;

Συχνά, θα ακούσουμε από ανθρώπους που προσπαθούν να ρυθμίσουν το βάρος τους ότι φροντίζουν να ζυγίζονται καθημερινά, μπορεί και περισσότερες από μία φορά μέσα στην ημέρα. Κατά πόσο, όμως, είναι αυτό όντως βοηθητικό;

Προκειμένου αυτή η σχέση με τη ζυγαριά να μη γίνει σχέση.. αγάπης-μίσους, να τι είναι καλό να προσέχουμε:

  • Μία φορά την εβδομάδα είναι αρκετή!

Με την καθημερινή ζύγιση υπάρχει ο κίνδυνος να μετατραπεί μία συνήθεια καλής υγείας σε εμμονή και υπερβολική ενασχόληση με το σώμα, με όλες τις επιζήμιες συνέπειες για την προσωπικότητα του ατόμου. Η εβδομαδιαία ζύγιση φαίνεται να έχει καλύτερη επίδραση.

  • Μήπως η καθημερινή ζύγιση σου προσθέτει extra άγχος;

Έρευνες δείχνουν πως η καθημερινή ζύγιση σχετίζεται με αυξημένες πιθανότητες για ψυχοπαθολογικές καταστάσεις, καθώς και άγχος, χαμηλή αυτοπεποίθηση και δυσαρέσκεια γύρω από το σώμα.

Παράλληλα έχει συνδεθεί με ανορθόδοξες μεθόδους διαχείρισης βάρους (όπως πολλές ώρες νηστείας) και τσιμπολόγημα.

  • Ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση της, ειδικά για τους εφήβους

Για τους εφήβους συγκεκριμένα αντενδείκνυται η εφαρμογή της, λόγω αυξημένου κινδύνου ανάπτυξης διατροφικών διαταραχών. Αυτό, μάλιστα, είναι κάτι που πρέπει να έχουν ιδιαίτερα στο νου τους οι γονείς, ώστε να μην χρησιμοποιούν τον αριθμό της ζυγαριάς σαν το μόνο κριτήριο για την πρόοδο του παιδιού στο θέμα της διατροφής.

Όπως γίνεται κατανοητό, οι συνεχείς ζυγίσεις, εκτός από ψυχοφθόρες, μπορεί να αποβούν ακόμα και αποτρεπτικές για την ίδια τη διαδικασία βελτίωσης της διατροφής μας αλλά και του ίδιου του βάρους μας. Φυσικά η επίδρασή της διαφέρει από άτομο σε άτομο, αλλά είναι σημαντικό να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας και τις αρνητικές συνέπειες της ζύγισης, ώστε να μπορούμε να τις προλάβουμε.

Καθορίζει η ζυγαριά την ευτυχία/επιτυχία μας; Όχι! Αυτό που μπορεί να  βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι η υγιής σχέση με το φαγητό μαζί με την αγάπη και το σεβασμό προς το σώμα μας! Άλλωστε, η μοναδικότητα κάθε ανθρώπου και τα θετικά του στοιχεία είναι ανεξάρτητα από την ένδειξη της ζυγαριάς! Σωστά;;

Share: