Το μήλο είναι το φρούτο με τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια συχνότητα κατανάλωσης (μετά τη μπανάνα), ενώ αποτελεί πολύ διάσημη επιλογή κάθε ηλικιακής ομάδας, από τα παιδική μέχρι και την τρίτη ηλικία. Οι πιο διαδεδομένες ποικιλίες που συναντάμε, είναι η Golden Delicious, οι διάφορες κόκκινες ποικιλίες, η Mutsu ιαπωνικής προέλευσης και η Granny Smith αυστραλιανής προέλευσης. Βάζοντας λοιπόν το μήλο στο μικροσκόπιο, ανακαλύψαμε τις ευεργετικές επιδράσεις που έχει στην ανθρώπινη υγεία:

 

  • Παρουσιάζει μια μεγάλη δυναμική στην εξισορρόπηση του «πληθυσμού» των βακτηρίων που υπάρχουν στο κατώτερο τμήμα του γαστρεντερικού σας συστήματος. Στην πραγματικότητα, αυτό που αποδίδει στο μήλο ευεργετική δράση σε πολλά επίπεδα του οργανισμού, είναι οι φαινόλες. Συχνά τις συναντάμε και ως πολυφαινόλες ή βιοφαινόλες, ενώ σε ένα μήλο περιέχονται περίπου 60-200 γραμμάρια από αυτές.

 

  • Ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευτείτε το πλεονέκτημα  της αντιοξειδωτικής ικανότητας του μήλου μέχρι και στο 90% είναι η κατανάλωση του φρούτου μαζί με τη φλούδα του. Έτσι λαμβάνετε ακόμα και τα επιπλέον εξαιρετικά συστατικά που περιέχει όπως είναι οι ανθοκυάνες (στις κόκκινες ποικιλίες), οι φλαβονόλες και οι γλυκοζίτες.

 

  • Είναι αποδεδειγμένο, πως εσείς οι λάτρεις των μήλων διατηρείτε ένα καλύτερο γλυκαιμικό προφίλ. Συγκεκριμένα, 1 μέτριο μήλο ζυγίζει 200 γραμμάρια και αποδίδει περίπου 80 θερμίδες. Έχει αρκετά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή ανεβάζει αργά τα επίπεδα γλυκόζης στον οργανισμό, ενώ είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες (4γρ),  βιταμίνη C (8mg), ασβέστιο (10mg) και κάλιο 159 (mg).

 

  • Τέλος, οι ερευνητές επιμένουν να εστιάσετε την προσοχή σας στον τρόπο συντήρησης των μήλων. Ένα μήλο που έχει υποστεί πτώση (ή που έχει υποστεί βλάβη με κάποιο άλλο τρόπο) αρχίζει να απελευθερώνει υψηλότερες από τις συνήθεις ποσότητες αερίου αιθυλενίου. Αυτό το αέριο δρα ως ορμόνη που επιταχύνει την ωρίμανση των κοντινών μήλων τα οποία δεν έχουν υποστεί βλάβη. Ως αποτέλεσμα, ολόκληρη η ομάδα των μήλων, στο χώρο που είναι αποθηκευμένα, μπορεί πολύ γρήγορα να γίνει υπερβολικά ώριμη. Για να αποφύγετε αυτό το πρόβλημα, να χειρίζεστε τα μήλα με προσοχή και να απομακρύνετε άμεσα τα τυχόν χαλασμένα.

 

Απολαύστε το μήλο, το φρούτο αυτής της εποχής, μέσα από μια διαφορετική δροσερή πρόταση: «smoothie με γεύση μηλόπιτα»!

 

 

 

Πηγές

Apple Nutrition., University of Illinois. Extension 2015

Περιοδικό Γαστρονόμος, Καθημερινή, τεύχος Οκτωβρίου 2018

What’s New and Beneficial About Apples., The World’s Healthiest Foods (WHFoods)., 2018

Crowe KM and Murray E. Deconstructing a Fruit Serving: Comparing the Antioxidant Density of Select Whole Fruit and 100% Fruit Juices. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, Volume 113, Issue 10, October 2013

Guo XF, Yang B, Tang J, et al. Apple and pear consumption and type 2 diabetes mellitus risk: a meta-analysis of prospective cohort studies. Food Funct. 2017 Mar 22

Share: