Υπάρχουν γεύσεις και μυρωδιές που μας συνοδεύουν από παιδιά. Και η γεύση της πραλίνας είναι για εμάς μία από αυτές. Όταν, λοιπόν, ανακαλύπτεις ότι αυτή τη γεύση μπορείς να την έχεις χωρίς όλα τα πρόσθετα, τη ζάχαρη και τα επιβλαβή λιπαρά της έτοιμης πραλίνας.. ε, αυτό λέγεται ευτυχία.

Αυτή η πραλίνα θυμίζει μόνο στη γεύση την πραλίνα του εμπορίου, γιατί κατά τ’άλλα, είναι κλάσης ανώτερη θρεπτικά: δεν έχει καθόλου πρόσθετα σάκχαρα (όλη τη γλύκα τη δίνουν οι χουρμάδες), κανένα συντηρητικό συστατικό και καθόλου επιπλέον λιπαρά πέραν από αυτά του ξηρού καρπού. Μπορεί, κανείς, να πει ότι είναι κάλλιστα σα να τρώει ξηρούς καρπούς με αποξηραμένα φρούτα 😀

Αυτή η συνταγή δε θέλει πολλές άλλες συστάσεις. Φτιάξτε τη μέσα σε 15 λεπτά και θα μας θυμηθείτε.

Υλικά

Για ένα βαζάκι:

  • 1 φλιτζάνι ψημένα ανάλατα φουντούκια χωρίς τη φλούδα (145γρ)
  • 3 βασιλικούς χουρμάδες, χωρίς το κουκούτσι τους
  • 2 κουταλιές της σούπας κακάο πικρό
  • 1 πρέζα αλάτι
  • 1/3 με 1/2 κούπα νερό
  • Προαιρετικά: 1 βανίλια σε σκόνη ή 1 κ.γ. βανίλια σε υγρή μορφή

Εκτέλεση

  1. Ψήνετε τα φουντούκια σε λαδόκολλα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200 βαθμούς για 3-4 λεπτά. Προσοχή να μη σας παραψηθούν και πικρίσουν.
  2. Τα αφήνετε ελαφρώς να κρυώσουν και καθαρίζετε τα υπολείμματα φλούδας τρίβοντάς τα ανάμεσα σε μία πετσέτα. Τα τοποθετείτε μέσα στο μούλτι ή μπλέντερ και ξεκινάτε το άλεσμα. Η όλη διαδικασία δε θα πρέπει να σας πάρει πάνω από 7-10 λεπτά, μαζί με τις ενδιάμεσες διακοπές ώστε να ανακατεύετε το μείγμα με μια σπάτουλα. Με το πέρας της διαδικασίας θα πρέπει να έχετε μία ρευστή πάστα φουντουκιών.
  3. Προσθέτετε στο μείγμα τους χουρμάδες, το κακάο, το αλάτι και σιγά σιγά το νερό και χτυπάτε έως ότου αποκτήσει την υφή που επιθυμείτε.
  4. Τοποθετείτε σε βαζάκι και αποθηκεύετε στο ψυγείο (για όσο προλάβει να “ζήσει”)!

Μερικές συμβουλές:

Η συνταγή είναι πολύ απλή, χρειάζεστε, όμως, ένα καλό μπλέντερ ή μούλτι. Αν το δικό σας υπερθερμαίνεται, ακολουθήστε τη διαδικασία με τακτικές παύσεις.

Μην αποθαρρυνθείτε αν στην αρχή το μείγμα δε φαίνεται να παίρνει ρευστή μορφή. Ανακατέψτε το με τη σπάτουλα καθαρίζοντας τα τοιχώματα και συνεχίστε υπομονετικά. Το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει!

Διατροφική αξία

Τα παρακάτω διατροφικά στοιχεία είναι κατ’ εκτίμηση και αφορούν 1 μερίδα που ορίζεται ως ένα κουταλάκι του γλυκού πραλίνα.

Σπιτική πραλίνα φουντουκιού θερμίδες

Share: