Η αγωνία των γονιών για το καλό του παιδιού δεν σταματάει ποτέ και η διατροφή πολλές φορές αποτελεί ένα σημείο προβληματισμού.  Έτσι έρχονται με απορίες σε εμάς, που είναι σημαντικής αξίας για τη διαχείριση και τη μετέπειτα συμπεριφορά του παιδιού απέναντι στο φαγητό. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν τα πιο συχνά «λάθη» των γονιών για να ξέρετε τι δεν πρέπει να κάνετε:

Του φτιάχνω δεύτερο φαγητό όταν αυτό που έχουμε δε του αρέσει»: θα το φαντάζεστε ήδη πως όταν του δίνετε εναλλακτική είναι σαν να του λέτε πως δε χρειάζεται απαραίτητα να δοκιμάσει καν αυτό που έχετε φτιάξει. Ας του δώσουμε τη δυνατότητα να φάει λίγο από αυτό, αλλά διαβεβαιώστε το πώς αν δε θέλει το φαγητό που έχουμε θα περιμένει το επόμενο γεύμα του. Δεν είναι θέμα εκβιασμού και φυσικά δεν εννοούμε να φτιάξετε ένα φαγητό που σιχαίνεται και να το εφαρμόσετε αυτό, απλώς μιλάμε για περιπτώσεις που σταδιακά το παιδί έχει αποκλείσει ολόκληρες ομάδες τροφίμων, δηλαδή για παράδειγμα δεν τρώει κανένα από τα λαδερά φαγητά.

Βάζω κανόνες για τη διατροφή που εγώ ο ίδιος δεν ακολουθώ»: τα παιδιά μαθαίνουν πολύ καλύτερα με τη μίμηση παρά με τα λόγια. Μήπως αν τρώτε εσείς φρούτα θα είναι πιο εύκολο να το κάνει και αυτό;

Δημιουργώ θέμα συζήτησης ή ακόμα και ένταση γύρω από το τι και πόσο θα φάει»: επειδή τα παιδιά αντιλαμβάνονται πόση σημασία έχει για εσάς το θέμα της διατροφής και όλες τις προσπάθειες που κάνετε έμμεσα, είναι σημαντικό να νιώθουν στο λιγότερο δυνατό βαθμό οποιαδήποτε πίεση γύρω από αυτό.

Τονίζω συνέχεια την εξωτερική εμφάνιση σε απάντηση του γιατί δεν πρέπει να φάει κάτι»: παρότι φυσικά ο σύνδεσμος υπάρχει, είναι καταστροφικό για τη ψυχολογία του παιδιού –ειδικά στη μετέπειτα ζωή του- να δημιουργείται αυτή η σύνδεση εξ αιτίας των αρνητικών συναισθημάτων που διεγείρει. Καλύτερα να αποφεύγετε τελείως τα αρνητικά σχόλια και να προτιμάτε τη θετική ενίσχυση.

Το να βάλετε τις σωστές βάσεις για μία υγιεινή διατροφή αλλά και υγιή συμπεριφορά γύρω από το φαγητό είναι το μεγαλύτερο στοίχημα για την παιδική ηλίκια. Οπλιστείτε λοιπόν με πολλή επιμονή, δώστε το καλό παράδειγμα και αποφύγετε τις εντάσεις γύρω από το φαγητό!

Share: