“Ξεκίνησα δίαιτα και εκεί που τα πήγαινα καλά…”

Πόσες φορές έχεις συμπληρώσει αυτήν την πρόταση με τη φράση “έτυχε αυτό και τα παράτησα”! Ή το ακόμα πιο κοντινό μας αυτήν την περίοδο, “ήρθε η πανδημία”!

Οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι συνήθως απαιτητικοί για τους περισσότερους, με πολύ στρες. Φαντάσου λοιπόν, πως παρ΄όλα αυτά, έχεις πάρει την απόφαση να αλλάξεις συνήθειες! Έχεις δώσει όλο σου τον εαυτό στην οργάνωση της διατροφής και της γυμναστικής σου και εκεί που μπαίνεις σε σειρά,  έρχεται κάτι που απαιτεί από εσένα μεγαλύτερη προσοχή και να σε αναγκάζει να παραμερίσεις τα αρχικά σου σχέδια. Αξίζει να βάζεις σε παύση την προσπάθειά σου; Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν θα σταματήσουν όλα τα άλλα που σε απασχολούν, ειδικά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πώς λοιπόν θα καταφέρεις να τα κάνεις όλα μαζί και να έχουν αποτέλεσμα;

Όλα είναι θέμα οπτικής

Τι θέλουμε να πούμε με αυτό; Η σκέψη “όλα ή τίποτα” είναι μία σκέψη που σε δυσκολεύει στο να κάνεις ουσιαστικές αλλαγές και σε προτρέπει με την πρώτη αναποδιά να τις αφήσεις στην άκρη. Αν θέλεις να πετύχεις, υπάρχει και η σκέψη “κάνε αυτό που μπορείς καλύτερα, τώρα“. Αυτή τη σκέψη βοηθάει ώστε να μη νιώθεις ποτέ ότι παράμερίζεις τη διατροφή ή τις αλλαγές στον τρόπο ζωής σου.

Πραγματικά δεδομένα

Από την καθημερινή μας πρακτική τα δεδομένα για τους περισσότερους ανθρώπους είναι ως εξής:
    • Ένα μεγάλο ποσοστό δεν καταφέρνει να γυμναστεί τακτικά μέσα σε μία εβδομάδα (ναι, δε συμβαίνει μόνο σε εσένα)
    • Ένα ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό αντιμετωπίζει πολύ μεγάλο στρες στην καθημερινότητά του
    • Οι περισσότεροι άνθρωποι δουλεύουν πάνω από 8 ώρες την ημέρα
Την ίδια στιγμή, είναι κοινή πεποίθηση πως η μεγαλύτερη συνέπεια σε ένα πρόγραμμα θα φέρει και το καλύτερο αποτέλεσμα.

Ωστόσο, κατά ενδιαφέροντα τρόπο, ανθρώποι με λιγότερη συνέπεια (της τάξης του 50-70%) καταφέρνουν να αλλάξουν συνήθειες, σε ουσιαστικό βαθμό, και κατ’ επέκταση αλλάζουν σωματικό βάρος και λίπος.

Ακούγεται απίστευτο; Είναι πραγματικότητα.

Πώς θα βρεις τα δικά σου βήματα

Στον τομέα της διατροφής, οι αλλαγές που απαιτούνται για τον καθένα προκειμένου να φτάσει σε ένα ιδεατό, συνήθως είναι αρκετές. Είναι σαν ένα βιντεοπαιχνίδι που ανεβαίνει σε επίπεδα καθώς προχωράει η εξέλιξη του. Και λογικά αν το σκεφτείς, κάθε επόμενο βήμα ή μικρό λιθαράκι σε πάει πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου. Έτσι, σε σχέση με το να ακολουθήσεις 100% ένα πρόγραμμα διατροφής, φαντάζει πιο απλό (και πιο προσαρμόσιμο θα λέγαμε!) το να σκεφτείς μεθοδικά γύρω από αυτό. Με πιο συγκεκριμένα παραδείγματα, λοιπόν:
  • Πρόσθεσε σαλάτα, αρχικά σε ένα γεύμα και στην πορεία και στα δύο κύρια γεύματα
  • Μείωσε, κατά ένα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα της εβδομάδας
  • Προσπάθησε να τρως το τραπέζι τα περισσότερα γεύματα (μάθε εδώ γιατί αυτό είναι σημαντικό)
  • Δώσε έμφαση στο κομμάτι της πρωτεΐνης και κάνε ολοκληρωμένα όλα σου τα γεύματα
  • Βελτίωσε την καθημερινή σου οργάνωση: για παράδειγμα προετοίμασε κάποια γεύματα αυτό το Σαββατοκύριακο

10 βήματα για καλυτερη διατροφήΤο τι είναι πιο εύκολο και πιο βατό για τον καθένα είμαι στη δική του σκέψη και διαχείριση. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν βήματα που θα σε οδηγήσουν σε ένα καλύτερο τρόπο διατροφής Ακόμα και στις συνθήκες που δεν μπορείς να πιεστείς!Δοκίμασε να το σκεφτείς και μόνος σου!

Όταν πρόκειται για την υγεία σου και για να νιώθεις καλά, κανονικά η ζωή δεν θα έπρεπε να σου βάζει εμπόδια. Εμείς είμαστε εδώ να σε βοηθάμε να βρίσκεις το δρόμο σου, όπως και να είναι οι υπόλοιπες συνθήκες. Φτάνει να το θέλεις!

Ψάχνεις τα επόμενα βήματα για εσένα;

Κλείσε το ραντεβού σου για να βρούμε μαζί τα βήματα σύμφωνα με τη δική σου καθημερινότητα!

 

Προσαρμογή από Precision Nutrition: Never Press Pause on your health and fitness again

Share: