Είπαμε, η νηστεία θέλει ισορροπία! Αν δεν τα καταφέρνουμε καταλήγει ανάποδα από τον αρχικό στόχο..και έτσι για πολλούς αυτή η εβδομάδα είναι γεμάτη λάθη..και πάθη!

Πάθος Νο 1: Πολλά γλυκά!

Στη νηστεία παρατηρούμε συνήθως κατακόρυφη αύξηση στην κατανάλωση των γλυκών. Είτε πρόκειται για απλές μορφές όπως μέλι ή μαρμελάδα είτε και για σοκολάτα υγείας, παστέλι, χαλβά κλπ, η ανάγκη για γλυκό σε αυτό το διάστημα φαίνεται να αυξάνεται. Τί μπορούμε να κάνουμε;  Να αντικαταστήσουμε κάποια από τα γλυκά με φρούτα και να βρούμε ένα τρόπο εντάξουμε το γλυκό σε λογικά πλαίσια (είτε από πλευράς ποσότητας είτε από πλευράς συχνότητας πχ. 1 φορά την ημέρα)

 

Πάθος Νο 2: Τηγανιτά, και μάλιστα τηγανιτά εκτός σπιτιού!

…που δηλαδή τηγανίζονται σε κακής ποιότητας έλαια!Θαλασσινά, πατατούλες όλα όσα συνοδεύουν ένα ουζάκι-μέρες που είναι!- μπορούν κυριολεκτικά εν μια νυκτί να μας χαλάσουν όλα τα οφέλη της νηστείας, ως προς τους δείκτες υγείας μας! Κρίμα δεν είναι;

 

Πάθος Νο 3: Πολύ ψωμί!

Εύκολες αλλά μη ισορροπημένες διατροφικές επιλογές δηλαδή πολύ ψωμί, πολλά ζυμαρικά και λιγότερα όσπρια. Νηστεία και όσπρια πάνε μαζί, πώς να το κάνουμε;! Κυρίως για να χορταίνουμε και φυσικά για να προσφέρουμε στο σώμα σας όσα χρειάζεται!

 

Πάθος Νο 4: Νιώθετε πως στερείστε;

Κακώς! Αυτή η ατέρμονη μάχη μυαλού και σώματος που εντείνει την αίσθηση της στέρησης και του περιορισμού είναι ο μεγαλύτερος εχθρός μας αφού θα μας οδηγήσει σε παραπάνω φαγητό  όταν όλα τελειώσουν! Ας δούμε τη νηστεία σαν μια ευκαιρία να περιορίσουμε τα κακώς κείμενα της διατροφής σας, απόλυτα συνειδητά, ώστε να αποφύγουμε τα ανάμεικτα συναισθήματα.

 

Πάθος Νο 5: Μέρες χωρίς λάδι!

Ανεξαρτήτως της θρησκευτικής τους αξίας και δεδομένου πως τέτοιες μέρες δεν εξυπηρετούν κάποιον διατροφικό στόχο, τέτοιες μέρες μπορούν να αποβούν καταστροφικές, ειδικά αν δεν περιλαμβάνουν κανονικό φαγητό. Αν λοιπόν αποφασίσουμε να τις ακολουθήσουμε, θα ήταν πραγματικά σημαντικό να κάνουμε σωστές διατροφικές επιλογές. Και πάλι ο καλύτερός μας σύμμαχος είναι τα όσπρια! Μην ξεχνάμε επίσης την οργάνωση των γευμάτων σας ώστε να αποφύγουμε το τσιμπολόγημα!

 

 

Share: