Αν έχεις περάσει ποτέ από τη διαδικασία της δίαιτας ξέρεις πολύ καλά για τι πράγμα μιλάμε: ξεκινάς όλο ενθουσιασμό και είσαι απόλυτα αποφασισμένος να τηρήσεις το πρόγραμμά σου.. και ξαφνικά ένα σωρό σκέψεις σε κατακλύζουν: «είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ όσο περίμενα», «μου είναι αδύνατο να αντισταθώ στους πειρασμούς», «τα έκανα μαντάρα στο χθεσινό τραπέζι.. δεν έχει νόημα, δε θα τα καταφέρω ποτέ» και πόσες άλλες ακόμα.

Ας είμαστε ειλικρινείς: η διαδικασία της απώλειας βάρους είναι δύσκολη. Απαιτεί αφοσίωση και πολλή ενέργεια. Και είναι απόλυτα λογικό ακόμα και το πιο πειθαρχημένο άτομο στον κόσμο να.. «λυγίσει» κάποιες στιγμές. Το ζήτημα είναι πάντα πώς διαχειριζόμαστε αυτές τις σκέψεις, γι’ αυτό και εμείς σας έχουμε μαζέψει εδώ μερικές από τις πιο συχνές υπονομευτικές σκέψεις για να μάθετε να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε!

  • Το σύνδρομο της αδικίας

«Είναι άδικο που εγώ προσπαθώ συνέχεια με τις δίαιτες και η φίλη μου μπορεί και τρώει ό,τι θέλει και ταυτόχρονα είναι αδύνατη!»

Απαντήστε σωστά:  Καλώς ή κακώς η ζωή είναι άδικη. Είναι άδικο να υπάρχουν άνθρωποι που πεινάνε στον κόσμο, είναι άδικο κάποιοι να είναι ευνοημένοι και κάποιοι όχι. Το πιθανότερο είναι ότι εσύ ο ίδιος είσαι ευνοημένος έναντι άλλων σε κάποιο άλλο ζήτημα πέραν της δίαιτας. Μπορείς είτε να αποδεχτείς ότι για εσένα είναι πιο δύσκολο να διατηρήσεις ένα φυσιολογικό βάρος και να δεις τι μπορείς να κάνεις για αυτό, είτε να ασχολείσαι συνέχεια με την αδικία της υπόθεσης και, εκτός του να μείνεις στα κιλά που είσαι, να σπαταλάς την ενέργειά σου με το τι λειτουργεί για τους άλλους. Η απόφαση είναι δική σου.

  • Σκέψη «άσπρου-μαύρου»

«Ή θα κάνω το πρόγραμμά μου τέλεια ή δε θα το κάνω καθόλου»

«Αφού έφαγα εκείνη τη μπουγάτσα το πρωί δεν έχει νόημα να τηρήσω τη δίαιτά μου την υπόλοιπη μέρα.. ας φάω σήμερα ό,τι άλλο θέλω και από αύριο ξαναξεκινάω»

Απαντήστε σωστάΚάθε στιγμή της ημέρας καλείσαι να κάνεις μια επιλογή του τι και πόσο θα φας. Μία λιγότερο υγιεινή επιλογή ή μέρα δε μπορεί να καταστρέψει την προσπάθειά σου εφόσον φροντίσεις να κλείσει εκεί και να μην συνεχιστεί. Με το να επιμηκύνεις αυτή την επιλογή, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να καταλήξεις με ακόμα περισσότερες τύψεις μετά και με επιπλέον βάρος.

  • Σκέψεις αυτοεξαπάτησης

«Δεν πειράζει να το φάω αυτό, αφού είμαι σε πάρτι»

«Ε, είμαι σε διακοπές! Δεν γίνεται να προσέξω τι τρώω!»

Απαντήστε σωστά: Φυσικά και γίνεται! Και φυσικά και έχει σημασία η κάθε μία επιλογή σου στο φαγητό, γιατί αθροιστικά η διατροφή σου είναι η κάθε μικρή επιλογή που κάνεις. Και για να το ξεκαθαρίσουμε: το πρόβλημα εδώ δεν είναι οι επιπλέον θερμίδες που θα πάρεις από το κάθε τρόφιμο αλλά, κυρίως, ότι είναι λίγο σα να προσπαθείς να δικαιολογήσεις τον εαυτό σου και να του δώσεις αφορμές να αποκλίνει από το στόχο του. Όχι, δεν πειράζει να φας τα πατατάκια, αλλά πειράζει να το κάνεις νομίζοντας ότι δεν έχει σημασία. Γιατί έτσι αυξάνεις την ενδοτικότητά σου στους πειρασμούς και μειώνεις την πεποίθηση ότι μπορείς να τα καταφέρεις και να αντισταθείς!

  • Αρνητική πρόβλεψη γεγονότων

«Αποκλείεται να καταφέρω να αντισταθώ στη σημερινή έξοδο για φαγητό»

«Αφού δεν έχασα βάρος αυτή την εβδομάδα, δε θα τα καταφέρω ποτέ»

Απαντήστε σωστά: Η αισιοδοξία και η πίστη ότι μπορείς να τα καταφέρεις ανεξαρτήτων περιστάσεων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης προσπάθειας. Αν πας στο βραδινό τραπέζι νιώθοντας ήδη ηττημένος, όντως δεν υπάρχει περίπτωση να αντισταθείς.  Αν σηκώσεις τα χέρια ψηλά με την πρώτη ή δεύτερη δυσκολία, όντως δε τα καταφέρεις ποτέ. Πιστέψε στον εαυτό σου, φτιάξε ένα πλάνο δράσης για τις δύσκολες περιστάσεις και όλα θα πάνε καλά!

 

Θέλετε να διαχειριστείτε το βάρος σας οριστικά;

Ελάτε στο Ευτροφία να φτιάξουμε μαζί το πρόγραμμα διατροφής που θα σας βοηθήσει να πετύχετε το στόχο σας!

Share: