Αν το θέμα της διατροφής νιώθεις να σου έχει ξεφύγει και τρομάζεις στη σκέψη πως το βάρος σου είναι εκτός ελέγχου… μην πανικοβάλλεσαι! Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος να πάρεις την κατάσταση στα χέρια πριν να είναι αργά. Και αυτός ο τρόπος ακούει στη λέξη «αυτοπαρακολούθηση». Με άλλα λόγια, πάρε χαρτί και μολύβι και ξεκίνα να γράφεις. Σύντομα θα ξέρεις ακριβώς τι πρέπει να κάνεις…

 

Ξεκίνα με τον εντοπισμό του προβλήματος!

  1. Κατέγραψε πώς κυλάει η μέρα σου από πλευράς διατροφής: ποιες ώρες τρως, τι επιλέγεις κάθε φορά και σε τι ποσότητα περίπου. Συμπεριέλαβε και τα ποτά, δηλαδή ο,τιδήποτε πίνεις κάθε στιγμή.
  2. Μέτρησε μέσα στην ημέρα πόσα ποτήρια νερό πίνεις και πόσα φρούτα και λαχανικά καταναλώνεις (σ.σ.: πόσες φορές την ημέρα θα φας ένα μπολάκι σαλάτα). Ο μαγικός αριθμός είναι περίπου 8 για το νερό και 5 το άθροισμα φρούτων και λαχανικών.
  3. Σημείωσε και τη δραστηριότητά σου: Για παράδειγμα πόσα λεπτά μέσα στην ημέρα περπατάς, πόσα λεπτά κάνεις κάποια πιο έντονη δραστηριότητα όπως γυμναστήριο, χορό ή τένις, πόσα λεπτά κάνεις δουλειές στο σπίτι (ήπια δραστηριότητα) κλπ. Στόχευσε σε τουλάχιστον 30-60 λεπτά μέτρια προς έντονη δραστηριότητα την ημέρα.

Από την καταγραφή 3 έως 7 ημερών θα πρέπει να έχεις μία καλή εικόνα για το τι συμβαίνει στην καθημερινότητά σου και πού έγκειται το πρόβλημα. Όσο συνεχίζεις να καταγράφεις τόσο καλύτερα συμπεράσματα θα μπορείς να βγάλεις.

 

Πέρνα στη δράση!

  • Άθροισε μέσα στην εβδομάδα των αριθμό των γλυκών σου (σ.σ.: στα γλυκά μετράμε -πλην των ευκόλως εννοούμενων- τα μπισκοτάκια, κρουασανάκια, ντονατσάκια και όλους τους γλυκούς πειρασμούς που κυκλοφορούν): αν είναι πάνω από 3 την εβδομάδα, μόλις έμαθες τι πρέπει να αλλάξει!
  • Άθροισε τον αριθμό των θερμιδογόνων ροφημάτων (αλκοολούχων, αναψυκτικών, καφέδων αν περιέχουν κρέμα αντί για αφρόγαλα, σοκολάτας κλπ): προσπάθησε να μην ξεπερνούν το 1-2 την ημέρα ειδικά τις ημέρες που έχεις φάει και γλυκό.
  • Πόσες φορές συνολικά έφαγες απ’ έξω; Σίγουρα υπάρχουν και υγιεινές επιλογές που μπορείς να κάνεις αλλά όπως και να έχει μέχρι 2 φορές την εβδομάδα είναι αρκετό. Και ο φούρνος μετράει στο φαγητό απ’έξω; Αν επιλέγεις σφολιατοειδή, πολύ φοβάμαι πως πρέπει να τον μετρήσεις σε αυτήν την κατηγορία!
  • Μήπως κάποιες φορές τρως χωρίς να πεινάς πραγματικά, επειδή τυχαίνει, επειδή είσαι με παρέα, επειδή σου μύρισε; Επειδή και αυτές οι περιπτώσεις πιθανώς σε βγάζουν εκτός -μιας και κατά πάσα πιθανότητα δε σου μύρισε φρούτο- προσπάθησε να τις περιορίσεις.

Το πιο σημαντικό είναι να μην απελπίζεσαι και μη το βάζεις κάτω! Ξεκίνα με αυτό που σε πιέζει λιγότερο και σύντομα θα δεις πως απλώς και μόνο επειδή δεν αφήνεις τη διατροφή σου στην τύχη της  θα βελτιωθεί σημαντικά!