Ευτροφία

Τρόπος ζωής...

Διατροφή στην εγκυμοσύνη

Καθώς η εγκυμοσύνη αποτελεί μία περίοδο σημαντικών αλλαγών στο σώμα και στην ψυχολογία της γυναίκας, η διατροφή είναι σημαντικό να μπορεί να υποστηρίξει και τα δύο κατάλληλα, ώστε αφενός να παρέχονται όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στο έμβρυο και αφετέρου να νιώθει η έγκυος καλά με σώμα της.

Γιατί είναι σημαντικό στην εγκυμοσύνη να προσέχω τη διατροφή μου;

  • για να είστε σίγουρη πως προσλαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, για εσάς και το μωρό
  • για να αντιμετωπίσετε τυχόν επιπλοκές όπως αυξημένο σάκχαρο (διαβήτης κύησης) αυξημένη πίεση κλπ.
  • και τέλος για να διαχειριστείτε το βάρος σας.

Πώς δουλεύουμε;
  • Στην πρώτη συνάντηση γίνεται αναλυτική αξιολόγηση της διατροφής, του ιατρικού ιστορικού και λαμβάνοντας υπόψιν τον τρόπο ζωής σας, διαμορφώνουμε το πρόγραμμα διατροφής.
  • Ανάλογα τόσο με το στόχο όσο και την κατάσταση της εγκυμοσύνης οργανώνουμε την παρακολούθηση και την επαναξιολόγηση (περίπου σε 2 εβδομάδες αν έχουμε κάποιο πολύ συγκεκριμένο στόχο όπως διαχείριση σακχάρου ή περίπου σε 3-4 εβδομάδες αν ο στόχος είναι απλή παρακολούθηση του βάρους και της επάρκειας της διατροφής).
  • Σε κάθε συνεδρία, βάζουμε στόχους βελτίωσης καθημερινών συνηθειών που σας αποφέρουν και το μεγαλύτερο αποτέλεσμα.

Θηλασμός και διατροφή στην βρεφική ηλικία
Αντίστοιχα, στην περίοδο του θηλασμού, ειδικά του αποκλειστικού όπως συστήνεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η διατροφή μπορεί να είναι πολύ σημαντική:
  • για την παραγωγή καλύτερης ποιότητας γάλακτος
  • την υποστήριξη της θηλάζουσας μαμάς και τη διόρθωση διατροφικών ελλείψεων εξ’ αιτίας της εγκυμοσύνης
  • και τέλος για την επαναφορά σε φυσιολογικό βάρος.
Και σε αυτήν την περίπτωση, το πρόγραμμα διατροφής φτιάχνεται βάσει του τρόπου ζωής και επαναξιολογείται ανά περίπου 2 εβδομάδες, δουλεύονται παράλληλα όλα τα επιμέρους στοιχεία (ισορροπημένη διατροφή, απώλεια βάρους κλπ)

Αν είστε έγκυος ή θηλάζετε, κλείστε τώρα το ραντεβού σας μαζί μας και μάθετε πώς μπορείτε να παρέχετε την καλύτερη δυνατή υποστήριξη στο μωρό σας και σε εσάς την ίδια!

diet in different life stages

Διατροφή στην εγκυμοσύνη

Συχνές ερωτήσεις ενδιαφερομένων

Η κόρη μου είναι στην εφηβεία και φοβάμαι ότι έχει αναπτύξει κάποιο είδος διατροφικής διαταραχής. Τι μπορώ να κάνω για να την βοηθήσω;
Η εφηβεία είναι, συχνά, μια περίοδος έντονου στρες το οποίο μπορεί να αποτυπώνεται και στην σχέση με το φαγητό. Είναι πολύ σημαντικό το φαγητό να παρουσιάζεται ως ένα ευχάριστο γεγονός και να μην αποτελεί επιπλέον πίεση στο παιδί, ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ταυτίζεται με την εικόνα του σώματός της (είτε καλή είτε κακή). Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να αναγνωριστεί ο λόγος για την διαταραγμένη σχέση με το φαγητό (που κατά κανόνα είναι ψυχολογικός) και να αντιμετωπιστεί αυτός (για παράδειγμα τα εσφαλμένα πρότυπα, η αίσθηση απώλειας ελέγχου από άλλα προσωπικά ζητήματα, η τελειομανία κλπ). Εφόσον γίνει διάγνωση διατροφικής διαταραχής από κάποιον ειδικό, ένας επαγγελματίας Διαιτολόγος μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της ισορροπημένης διατροφής, πάντα σε συνεργασία με κάποιον ψυχολόγο.
Είμαι έγκυος και ο γιατρός μου σύστησε να χάσω κιλά καθώς έχω πάρει ήδη αρκετά. Τι μπορώ να κόψω από την διατροφή μου;
Καταρχάς, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς αποτρέπουν τις εγκύους από το να κάνουν δίαιτα καθώς αυτό μπορεί να επιφέρει προβλήματα στην ανάπτυξη του εμβρύου. Ενώ, λοιπόν, η απώλεια βάρους δεν συστήνεται, είναι εξίσου σημαντικό μια έγκυος να μην αυξήσει πάρα πολύ το βάρος της, καθώς αυτό με τη σειρά του ενδεχομένως να δημιουργήσει προβλήματα στον τοκετό ενώ αυξάνει και τις πιθανότητες για εμφάνιση συνοδών προβλημάτων (πχ Διαβήτη Κύησης). Σε περίπτωση που η έγκυος έχει ήδη πάρει πολλά κιλά, συστήνουμε της διατήρηση του βάρους της μέσα από μια ισορροπημένη και με ποικιλία διατροφή.


Στείλτε μας τις δικές σας απορίες εδώ και θα χαρούμε να σας απαντήσουμε!