Φανταστείτε πως κάθεστε σε ένα όμορφο εστιατόριο και ανοίγετε τον κατάλογο. Το πρώτο που καλούμαστε να επιλέξουμε συνήθως είναι η σαλάτα.
Πώς θα επιλέξετε όμως μία σαλάτα που να επιτελεί το ρόλο της δηλαδή να προσθέτει διατροφική αξία στο πιάτο σας χωρίς να στερείται γεύσης και φαντασίας;
Βήμα 1ο: Λαχανικά
Παρότι ακούγεται αυτονόητο αν θέλετε αυτό που τρώτε να κατηγοριοποιείται ως σαλάτα είναι σημαντικό να βασίζεται στα λαχανικά. Για παράδειγμα η πατατοσαλάτα ή η σαλάτα ζυμαρικών δεν είναι αυτό που ακριβώς θα λέγαμε σαλάτα! Επιλέξτε λαχανικά που δεν έχετε κάθε μέρα ώστε να προσλαμβάνετε πληθώρα θρεπτικών συστατικών.
Τι σας προτείνουμε; Ψητά λαχανικά με μανιτάρια και μελιτζάνες ή πράσινη σαλάτα με φρούτα π.χ, πεπόνι ή ροδάκινο, ακόμα και μία κλασσική χωριάτικη!
Βήμα 2ο: Dressing 
Βασικό συστατικό για τη γεύση της σαλάτας αλλά και η ειδοποιός διαφορά για τις θερμίδες και τα λιπαρά της σαλάτας.
-Προτιμήστε να βασίζεται σε μονοακόρεστα λιπαρά, που προστατεύουν την καρδιά, δηλαδή ελαιόλαδο ή σε συστατικά που δε θα αυξήσουν τις θερμίδες όπως το βαλσάμικο, το ξύδι, η μουστάρδα το λεμόνι κλπ.
-Αποφύγετε αντίστοιχα όσα είναι πλούσια σε κορεσμένα π.χ. μαγιονέζα, τυρί κρέμα κλπ.
Τι σας προτείνουμε; ένα dressing με λεμόνι, μουστάρδα και λάδι ή ένα με βαλσάμικο μουστάρδα και λίγο μέλι
Έξτρα tip: όσο υγιεινό και αν είναι, ακόμα και το λάδι θέλει το μέτρο του όπως και η κρέμα βαλσάμικου!
Βήμα 3ο: Επιμέρους συστατικά όπως κρουτόν, παξιμαδάκια, τυρί, αλλαντικά, αυγό, τόνος κλπ
Εφόσον μιλάμε για γεύμα βασισμένο στα λαχανικά, ο ρόλος αυτού του συστατικού είναι επικουρικός και μάλλον γευστικός. Με αυτό το σκεπτικό η ποσότητας αυτής της κατηγορίας θα θέλαμε να είναι μικρή, ειδικά αν πρόκεται για τυρί ή αλλαντικό πλούσιο σε λιπαρά. Φροντίστε να μοιραστείτε τη σαλάτα σας ή αν θεωρείτε πως είναι επιβαρυμένη αποφύγετε να φάτε πάρα πολύ..
Τί σας προτείνουμε; παξιμαδάκια σε μικρή ποσότητα και από την ομάδα της πρωτεΐνης είτε αυγό είτε τόνο ή ανθότυρο!
Τώρα ξέρετε πώς να ευχαριστηθείτε τη σαλάτα σας!
Καλή σας απόλαυση!