Τα Χριστούγεννα έφτασαν!Kαι μαζί με την ευχάριστη αυτή διάθεση, έρχονται συχνά και οι υπερβολές σε φαγητά και γλυκά! Για να βγούμε ασπροπρόσωποι από αυτές οι γιορτές , ας δούμε πώς να κάνουμε καλές επιλογές:

  • Προσπαθήστε να περιορίσετε τις «παρασπονδίες» στα 2 (άντε 3) γεύματα της εορταστικής περιόδου και ακολουθήστε το συνηθισμένο σας πρόγραμμα τις υπόλοιπες μέρες.
  • Όσον αφορά τα εορταστικά γεύματα:
    • Προαποφασίστε τί θα φάτε και φτιάξτε το πιάτο σας εξ αρχής
    • Τοποθετήστε σε ένα σημαντικό κομμάτι αυτού σαλάτα και αν χρειαστεί ανανεώστε μόνο αυτό!
    • Προσπαθήστε να τρώτε αργά και συνειδητά: ειδικά εφόσον η διαδικασία του γεύματος επιμηκύνεται είναι σημαντικό να κρατάτε ένα καλό ρυθμό που θα σας βοηθήσει να ευχαριστηθείτε το φαγητό σας καθώς και καταλάβατε πότε έχετε χορτάσει.
    • Σηματοδοτείστε τη λήξη του γεύματος: τοποθετήστε τα μαχαιροπήρουνα σας κατάλληλα,σηκώστε το πιάτο σας και αλλάξτε γεύση! Ειδικά στις περιπτώσεις που συνεχίζετε να κάθεστε στο τραπέζι είναι σημαντικό να μην πέσετε στην παγίδα του τσιμπολογήματος. Στην αλλαγή της γεύσης μπορεί να σας βοηθήσει το να πιείτε ένα αναψυκτικό ή σόδα ή να συνεχίσετε με το κρασί σας ακόμα και το να φάτε μία τσίχλα.
  • Πριν φτάσετε στο τραπέζι φροντίστε να μην πεινάτε υπερβολικά: να έχετε κάνει το απογευματινό σας σνακ, αν είναι βράδυ, και φυσικά ένα χορταστικό μεσημεριανό.
  • Τι εννοούμε χορταστικό μεσημεριανό; Παρότι θα ήταν καλό να είναι πιο ελαφρύ, μην κάνετε εκπτώσεις στο πόσο θα σας χορτάσει! Καλές επιλογές είναι σαλάτα με λίγο κοτόπουλο ή ομελέτα .
  • Θέστε ένα στόχο για τα γλυκά των ημερών: αν το 1-2 την εβδομάδα σας φαίνεται πολύ λίγο, σκεφτείτε τι είναι το καλύτερο δυνατό που μπορείτε να κάνετε και προσπαθήστε να μείνετε σε αυτό!
  • Και λίγη άσκηση: τώρα περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή είναι σημαντικό να εντατικοποιήσετε την γυμναστική σας ώστε να μπορέσετε να ισοφαρίσετε το αυξημένο φαγητό των ημερών.. χορέψτε, βγείτε βόλτα με τα πόδια στο κέντρο ή κάντε οτιδήποτε άλλο σας αρέσει χωρίς πίεση!
  • Η καθημερινή ζύγιση σίγουρα δεν έχει να μας προσφέρει τίποτα, ωστόσο μην αποφύγετε να ανέβετε στη ζυγαριά τελείως! Μία ενδεικτική ζύγιση μια φορά την εβδομάδα μπορεί να αποτρέψει μια μεγάλη αλλαγή στο βάρος μας.

Όπως και να έχει, να ευχαριστηθείτε αυτές τις ημέρες με τους αγαπημένους σας και να θυμάστε πως ένα ωραίο φαγητό ή γλυκό είναι εκεί για να επιστεγάσουν την χαρά των ημερών, χωρίς να γίνονται αυτοσκοπός! Αντιμετωπίστε τα λοιπόν με την πραγματική τους αξία!

 

Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές σε όλους!