Οι γιορτές σιγά σιγά τελειώνουν και αν κρίνουμε από το τι συζητά ο περίγυρός μας αυτές τις ημέρες, όλοι φάγαμε πολύ. Και, κρίνοντας επίσης από τον περίγυρό μας, μία είναι η τάση των ημερών: δίαιτα τώρα!

Πριν, όμως, πανικοβληθείς και ξεκινήσεις κάποιου είδους στερητική «αποτοξινωτική» δίαιτα από αυτές που είναι της μόδας τέτοιες μέρες, άκουσέ μας και κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου υιοθετώντας μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση!

Να τι μπορείς να κάνεις, στην πράξη!

 

  1. Οργάνωσε την ημέρα σου διατροφικά

Τώρα που ξαναμπαίνουμε σιγά σιγά σε ρυθμούς καθημερινότητας, είναι ευκαιρία να οργανώσεις και πάλι τη διατροφή σου ανάλογα με τον βιορυθμό σου. Δεν έχει σημασία αν αυτό για εσένα σημαίνει 5 ή 3 γεύματα την ημέρα· σημασία έχει να μπει ένα   π ρ ό γ ρ α μ μ α. Ψώνισε τα απαραίτητα από το σουπερμάρκετ, φτιάξε μια λίστα με τα γεύματα της εβδομάδας (δες περισσότερα παρακάτω), ετοίμασε τα γεύματά σου για τη δουλειά αν τρως εκεί και, γενικά, σκέψου προνοητικά και όχι αντισταθμιστικά!

 

  1. Κάνε.. στροφή προς πιο ποιοτικά γεύματα

Αυτό πρακτικά σημαίνει:

  • περισσότερα σπιτικά γεύματα και λιγότερο junk food
  • περισσότερες φυτικές ίνες και πρωτεΐνες που σε χορταίνουν και λιγότερα επεξεργασμένα και έτοιμα γεύματα
  • περισσότερη «φυσική» ζάχαρη (ναι ναι, για τα φρούτα λέμε) και λιγότερη ζάχαρη από μελομακάρονα, κουραμπιέδες και πάσης φύσης γλυκά
  • περισσότερα όσπρια, ψάρια, άπαχα κρέατα και λιγότερα λιπαρά φαγητά (τηγανιτά, λιπαρά τυριά, κλπ)

 

  1. «Τις θερμίδες είναι καλύτερα να τις τρως παρά να τις πίνεις»

Αν μάθαμε κάτι αυτές τις γιορτές είναι ότι οι υγρές θερμίδες δεν σε γεμίζουν και δεν σε καλύπτουν όπως ένα κανονικό γεύμα. Αντιστάσου, λοιπόν, στη μόδα των smoothies και στις προτροπές των μαμάδων για «ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι κάθε μέρα απαραιτήτως» και επένδυσε στο τι τρως παρά στο τι πίνεις. Περιττό να πούμε ότι το αλκοόλ καλό θα ήταν να περιοριστεί σημαντικά τώρα που τελείωσαν και οι γιορτές..

 

  1. Απόλαυσε το φαγητό

Ναι, καλά διάβασες. Αναφερόμαστε βέβαια σε αυτό που ονομάζεται ενσυνείδητη διατροφή (ή αλλιώς mindful eating) και περιγράφει την κατανάλωση φαγητού χωρίς βιασύνη αλλά όντας παρόντες στην διαδικασία και απολαμβάνοντας το φαγητό μας μέχρι την τελευταία μπουκιά.

Σου φαίνεται τραβηγμένο; Τότε αναρωτήσου πόσες φορές τελευταία έφαγες «στο πόδι», σκεπτόμενος τις υποχρεώσεις της ημέρας ή καταβροχθίζοντας το φαγητό σου πριν καν προλάβεις να νιώσεις ότι χόρτασες.

 

  1. Άσκηση άσκηση άσκηση!

Αν υπάρχει ένα must για τους στόχους της νέας χρονιάς, αυτός είναι σίγουρα η άσκηση. Δε σου αρέσει το γυμναστήριο; Κανένα πρόβλημα: περπάτα, τρέξε στην ύπαιθρο, πήγαινε στη δουλειά σου με τα πόδια, ξεκίνα ένα νέο χόμπυ όπως ο χορός.. οι επιλογές είναι αμέτρητες, αρκεί να το θες.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι είμαστε όντα προορισμένα να κινούμαστε και όχι να καθόμαστε. Και αν η σύγχρονη εποχή μας αναγκάζει να καθόμαστε σε μία καρέκλα κατά τη διάρκεια της εργασίας μας, τουλάχιστον ας αξιοποιήσουμε τις μη εργάσιμες ώρες! Αν θες να μάθεις για το τι άλλο μπορεί να κάνει για σένα η άσκηση, πέραν της ρύθμισης του βάρους σου, δες εδώ.

 

  1. Και, τέλος, το πιο σημαντικό απ’ όλα: αντιμετώπισε τη διατροφή σαν ένα μέσο θρέψης και υποστήριξης του σώματός σου, όχι μόνο σαν ένα μέσο ρύθμισης του βάρους σου.

Ανακάλυψε τα οφέλη του να τρως σωστά, όπως το να έχεις

  • ενέργεια μέσα στην ημέρα
  • ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού σου
  • βέλτιστες τιμές δεικτών υγείας
  • κατάλληλη υποστήριξη για να δεις τα αποτελέσματα της άσκησης στο σώμα και στην καθημερινότητά σου
  • την αίσθηση ότι φροντίζεις τον εαυτό σου
  • πλήρη σωματική ευεξία και τόσα άλλα!

Δες τη διατροφή σου αλλιώς και σου εγγυόμαστε ότι τότε είναι που η “καλή διατροφή” παύει να είναι υποχρέωση και αρχίζει να γίνεται απόλαυση!

 

Healthy New Year!