Ορεκτικά… και ποιος μπορεί να τους αντισταθεί όταν τρώει στο εστιατόριο! Τυροκροκέτες, σαγανάκι, παραδοσιακές πίτες και τόσα άλλα είναι ο πρώτος πειρασμός όταν καλούμαστε να διαλέξουμε φαγητό στο εστιατόριο. Ιδού λοιπόν τις σας προτείνουμε, αν σας ενδιαφέρει να κρατήσετε τις ισορροπίες!

Τηγανιτές πατάτες… αυτή η αμαρτία!

Εντάξει, μάλλον δεν περιμένατε εμάς να σας πούμε ότι τα τηγανιτά ορεκτικά δεν είναι και ότι καλύτερο… Τηγανιτές πατάτες, τηγανιτά κολοκυθάκια, σαγανάκι κλπ καλό θα ήταν να τα προσπεράσουμε στο μενού. Όχι μόνο γιατί εκτοξεύουν τις θερμίδες του πιάτου αλλά και  γιατί τα έλαια στα οποία τηγανίζονται συχνά είναι δεύτερης ποιότητας φυτικά έλαια αντί για ελαιόλαδο.

Πίτες… αλά ελληνικά

Στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν διαφόρων λογιών πίτες, από τις τις πιο μοντέρνες εκδοχές τους όπως οι τάρτες, οι φλογέρες λαχανικών ή οι σκεπαστές πίτες με τυριά. Προτιμήστε τις μόνο εάν γίνονται με «χωριάτικο» φύλλο αντί για την κλασσική σφολιάτα και προτιμήστε μία λαχανόπιτα ή  κολοκυθόπιτα αντί για κάποια πίτα με γέμιση τυριού ή κιμά.

Say “cheeeeese”!

Φέτα ή χαλούμι ψητό, σαγανάκι και τυροκροκέτες, υπάρχουν στο μενού σχεδόν όλων των εστιατορίων. Αν είστε (και εσείς!) λάτρεις των τυριών, να τι μπορείτε να κάνετε:

  • Θέστε ένα όριο στη 1 μερίδα τυριού ανά άτομο και αποφασίστε αν αυτή θα είναι στο ορεκτικό στη σαλάτα ή στο κυρίως γεύμα. Για παράδειγμα, αν έχετε παραγγείλει μια σαλάτα με μοτσαρέλα, καλύτερα αποφύγετε και ένα ορεκτικό με βάση το τυρί.
  • Σε αντίστοιχο πλαίσιο, σκεφτείτε μια τυπική μερίδα τυριού που σερβίρεται σαν ορεκτικό αντιστοιχεί σε σχεδόν 4 ατομικές μερίδες… αξίζει όντως τον κόπο;
  • Αποφύγετε τις τηγανιτές εκδοχές τους (ναι, αυτό σημαίνει ότι το σαγανάκι και οι τυροκροκέτες καλύτερα να μείνουν εκτός!)
  • Όσο για το ποιο τυρί να επιλέξετε, θα προτείναμε να προτιμήσετε τη μυζήθρα, το ανθότυρο ή το cottage και να αποφύγετε τα κίτρινα σκληρά τυριά.

Το καλύτερο ορεκτικό

Μα φυσικά μιλάμε για… την σαλάτα! Είναι γεγονός ότι οι σαλάτες αποτελούν το καλύτερο ορεκτικό και δε θα έπρεπε να λείπουν από το τραπέζι σας.

Και  όχι, δεν αναφερόμαστε στην πατατοσαλάτα ή την «ρώσικη σαλάτα» που μόνο κατ’ ευφημισμό τις ονομάζουμε σαλάτες, αλλά σε αυτές που έχουν σαν βάση τους λαχανικά διαφόρων ειδών.

Είτε, λοιπόν, πρόκειται για την κλασσική χωριάτικη σαλάτα, είτε για μια πιο ιδιαίτερη σαλάτα με ξηρούς  καρπούς και φρούτα, είτε ακόμα για τα παραδοσιακά χόρτα ή τα πιο καλοκαιρινά ψητά λαχανικά, η ιδέα παραμένει η ίδια: να συμπληρώσουμε το κυρίως γεύμα μας με φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά! Περισσότερα για το πώς να επιλέξετε σαλάτα θα βρείτε εδώ.

 Extra tips

– Τα ορεκτικά, όπως φανερώνει και το όνομά τους, κάνουν κατά βάση αυτό: μας ανοίγουν την όρεξη. Επειδή όμως έρχεται το κυρίως πιάτο και δεν θα θέλαμε να έχουμε ήδη φουσκώσει μέχρι να φτάσει, δώστε βάση στην ποσότητα που θα τα καταναλώσετε.

– Καλύτερα αποφύγετε το καλάθι με το ψωμί που έρχεται συνήθως στην αρχή του γεύματος, ειδικά αν έχετε παραγγείλει και ορεκτικά εκτός από τα κυρίως πιάτα. Αν πιστεύετε ότι είστε πολύ επιρρεπείς στον πειρασμό, μπορείτε ακόμα να ζητήσετε από τον σερβιτόρο να μη σας το φέρει καν.

– Είναι πάντα καλή ιδέα να ρωτάτε σχετικά με τον τρόπο μαγειρέματος των πιάτων που παραγγέλνετε και να κάνετε τροποποιήσεις αν χρειάζεται: Αυτές οι φλογέρες λαχανικών είναι τηγανιτές; Μπορούν μήπως να σας φέρουν τη σαλάτα χωρίς μπέικον;  Η τυρόπιτα είναι με φύλλο σφολιάτας; ..Καταλάβατε τι εννοούμε.

Sharing sharing sharing: ο μόνος τρόπος για να απολαύσετε τα ορεκτικά χωρίς ενοχές είναι, φυσικά, να τα μοιραστείτε! Δεν είστε ο τύπος που μοιράζεται φαγητό; Κανένα πρόβλημα: χωρίστε εξαρχής το ορεκτικό σε μερίδες, τοποθετήστε τα στο πιάτο σας και μείνετε σε αυτή τη μερίδα!

 

ΥΓ: Θέλετε περισσότερες προτάσεις για υγιεινές επιλογές ορεκτικών από το εστιατόριο; Ρίξτε μια ματιά στο μενού του Altana και τις προτάσεις που έχουμε κάνει εκεί 😉