Μπορεί η νηστεία να φαντάζει ιδανική περίοδος για να χάσεις βάρος, αλλά είμαστε στη δυσάρεστη θέση να σε ενημερώσουμε πως δυστυχώς δεν είναι! Κάθε άλλο μάλιστα…Ειδικά αν της λείπουν και τα ζωικά προϊόντα όπως το αυγό και τα γαλακτοκομικά. Γι΄αυτό αν αποφασίσεις να συμμετέχεις, σου έχουμε τη λύση..

 

Dos 

  • Όσπρια και θαλασσινά 3-4 φορές την εβδομάδα απαραιτήτως στο πρόγραμμα: δεδομένου πως στη νηστεία η έλλειψη πρωτεΐνης είναι γεγονός, οι βασικές πηγές της είναι απαραίτητο να υπάρχουν.
  • Η οργάνωση είναι το ήμισυ της επιτυχίας! Αν αφήσεις να αποφασίσεις τελευταία στιγμή τί θα φας, μάλλον δε θα κάνεις την καλύτερη επιλογή. Οπότε προγραμμάτισε τα γεύματα και τα σνακ σου!
  • Αντίστοιχα, προσπάθησε να εντάξεις υποκατάστατα τυριού και γάλακτος (π.χ. σόγιας, αμυγδάλου κλπ).
  • Συνδύασε τα όσπρια με δημητριακά προκειμένου να επιτύχεις καλύτερη ποιότητα πρωτεΐνης π.χ. όσπρια με ψωμί ή φακές με ρύζι κλπ.
  • Το στοιχείο της εγκράτειας είναι χρήσιμο από συμπεριφορικής πλευράς: για μερικούς ανθρώπους είναι πιο εύκολο σε αυτή τη φάση να κάνουν ένα switch στο διακόπτη του μυαλού τους και να είναι συνολικά πιο πειθαρχημένοι και εγκρατείς. Όλα στο μυαλό μας είναι άλλωστε!

 

Don’ts

  • Βάλε ένα μέτρο στο ψωμί και τα ζυμαρικά: ακόμα και αν θεωρείται ο πιο εύκολος τρόπος να νηστέψεις, είναι μακράν ακατάλληλος!
  • Οι ξηροί καρποί, οι ελιές και το ελαιόλαδο μας δίνουν καλά λιπαρά αλλά θέλουν και αυτοί το μέτρο τους!
  • Τα τηγανητά δεν είναι σύμμαχος σου όπως επίσης και τα γλυκά των ημερών: σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είσαι πιο ελαστικός μαζί τους.
  • Φυσικά το ότι νηστεύεις δε σημαίνει πως δεν τρως ή τρως μία φορά την ημέρα. Ακολούθησε κανονικά το πρόγραμμα γευμάτων της ημέρας σου!
  • Σκέψου το διπλά, (ή συμβουλέψου το γιατρό σου/και το διαιτολόγο σου) αν έχεις πολύ χαμηλά επίπεδα σιδήρου στο αίμα ή αντίστοιχα υψηλό σάκχαρο.

 

Τώρα που τα έμαθες όλα..Καλή Σαρακοστή!!!

 

*Άρθρο μας δημοσιευμένο στο beausillage.com