Δεν υπάρχει ίσως μεγαλύτερος πειρασμός για ένα παιδί από τα γλυκά. Εάν θέλουμε, όμως, το παιδί να αποκτήσει μια υγιή σχέση με τα γλυκά – και κατ’ επέκταση με την διατροφή του – οφείλουμε να θέσουμε κάποια όρια. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να κάνουμε ακριβώς αυτό!
1.    Μην απαγορεύετε τα γλυκά
Εκτός από μη ρεαλιστικό, η παντελής στέρηση υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει και ακριβώς αντίθετα ώστε το παιδί τελικά να ζητάει ακόμα περισσότερα!

2.    Θέστε από μικρή ηλικία τα όριά σας
Το πόσα ακριβώς γλυκά κάνει να τρώει ένα παιδί είναι πολύ σχετικό και εξαρτάται από το πόσο μεγάλο γλυκό είναι, τι είδους είναι (πχ μια πάστα είναι πολύ χειρότερη από ένα κομμάτι σπιτικό κέικ), ποια συνταγή έχουμε ακολουθήσει κλπ. Το καλύτερο είναι να δείτε πόσα γλυκά τρώει τώρα το παιδί και να βάλετε ένα στόχο βάσει αυτού. Πχ αν τώρα το παιδί τρώει ένα γλυκό κάθε μέρα, ξεκινήστε κάνοντάς το ένα γλυκό κάθε δεύτερη μέρα! Ιδανικά, θα θέλαμε να μην τρώει πάνω από 1-2 την εβδομάδα.

3.    Δώστε του την δυνατότητα ενός πιο υγιεινού γλυκού
Δοκιμάστε να αντικαταστήσετε κάποια από τα συστατικά με πιο υγιεινές εναλλακτικές (πχ το λευκό αλεύρι με μαύρο, την σοκολάτα γάλακτος με υγείας, το βούτυρο με ταχίνι κλπ) ή αλλάζοντας λίγο τις αναλογίες (πχ χρησιμοποιήστε λιγότερη ζάχαρη απ’ ότι αναγράφεται). Αποφύγετε σε κάθε περίπτωση τα είδη ζαχαροπλαστικής με σαντιγύ και κρέμα γάλακτος αλλά και τα τυποποιημένα γλυκά (σοκοφρέτες, κρουασάν κλπ). Επίσης, καλό είναι το παιδί να μην μάθει να πίνει το γάλα του με σοκολάτα ή να τρώει τη φρουτοσαλάτα του με ζάχαρη ή μέλι.

4.    Δώστε έμφαση στην ποσότητα!
Δεν υπάρχει «απαγορεύεται», υπάρχει όμως μέτρο! Προφανώς δεν γίνεται να στερήσουμε ένα κομμάτι τούρτα από ένα παιδί σε μια περίσταση γενεθλίων, μπορούμε όμως να του μάθουμε να τρώει ένα μικρό κομμάτι!

5.    Ξεκαθαρίστε και εσείς οι ίδιοι τι είναι και τι δεν είναι γλυκό
Πολλές φορές θεωρούμε ότι το σπιτικό κέικ είναι «άκακο» ή ότι τα σπιτικά μελομακάρονα είναι καλύτερα από τα αγοραστά. Η αλήθεια είναι ότι είναι όλα γλυκά και ισχύουν για όλα οι ίδιοι κανόνες. Γλυκά είναι επίσης τα κρουασάν, τα (σπιτικά) κουλουράκια, η μερέντα, το τσουρέκι με σοκολάτα κλπ που τόσο συχνά τρώνε τα παιδιά σαν σνακ.

6.    Μέλι και καστανή ζάχαρη αντί για άσπρη ζάχαρη;;
Όσο πιο… φυσικό και αν είναι το μέλι και η καστανή ζάχαρη, αυτό δεν τα απενοχοποιεί: οι θερμίδες που παίρνουμε από όλα είναι ακριβώς οι ίδιες. Αντί λοιπόν να αλλάζετε την άσπρη ζάχαρη με καστανή στο κέικ σας, προσπαθήστε να μειώσετε συνολικά το πόση ζάχαρη θα μπει!

7.    Απομακρύνετε τα γλυκά από το άμεσο πεδίο πρόσβασης του παιδιού
Προφανώς και θα μπει σε μεγαλύτερο πειρασμό αν κάθε φορά που ανοίγει το ψυγείο ή το ντουλάπι βλέπει ένα γλυκό μπροστά του!

8.    Αποκτήστε ένα κοινό σχέδιο δράσης με την ευρύτερη οικογένεια
Η προσπάθεια πρέπει να είναι κοινή από όλο το συγγενικό περιβάλλον – δύσκολο μεν αλλά όχι ακατόρθωτο αν σκεφτεί κανείς ότι είναι προς όφελος του ίδιου του παιδιού τελικά!

9.    Τέλος, μην χρησιμοποιείτε τα γλυκά σαν επιβράβευση!
Εάν τάξετε σε ένα παιδί ένα γλυκό σαν επιβράβευση που έφαγε τις φακές του, αμέσως δημιουργείτε έναν διαχωρισμό στο μυαλό του με το γλυκό να είναι το «ωραίο» και τις φακές να είναι το «απεχθές» τρόφιμο, αυτό που είναι τόσο δύσκολο να το φάω ώστε μου τάζουν μετά γλυκό.