Όχι, δεν έχουμε σκοπό να σας πούμε τί να μην φάτε! Απλώς να σας βοηθήσουμε να οργανωθείτε πιο καλά:

  • Οι μέρες των γιορτών ακολουθούν τη λογική της καθημερινότητας από πλευράς οργάνωσης των γευμάτων δηλαδή χρειαζόμαστε όλα τα γεύματα και σνακ.
  • Είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε τις καλές σας συνήθειες όπως καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, νερό, ολικής άλεσης δημητριακά, τυριά με χαμηλά λιπαρά κλπ.
  • Ασκηθείτε: περπατήστε, τρέξτε, οργανώστε παιχνίδια ή εξορμήσεις στη φύση για να νιώσετε καλά και να βοηθήσετε παραπάνω το σώμα σας!
  • Πείτε ναι στους πειρασμούς, με μέτρο και σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας. Για παράδειγμα, αν έχετε σπίτι γλυκά και όποτε τα βλέπετε είστε έτοιμοι να ενδώσετε, βρείτε συγκεκριμένη ώρα που τους ταιριάζει π.χ. «θα φάω γλυκό το απόγευμα με τον καφέ μου ή αύριο το πρωί στο πρωινό μου» και απολαύστε τα τότε, ήρεμα και οριοθετημένα.
  • Είναι πολύ σημαντικό να τρώτε ήρεμα και συνειδητά: κρατήστε τον εαυτό σας μακριά από αποσπάσεις ή εντάσεις την ώρα του φαγητού για να μπορείτε να είστε συγκεντρωμένοι και να το απολαύσετε. Έχετε το μυαλό σας παρόν στη διαδικασία, αφήστε τα μαχαιροπίρουνα ενδιάμεσα κάτω και πάρτε το χρόνο σας!
  • Στα τραπέζια αποφασίστε εξαρχής τι θα φάτε: φτιάξτε το πιάτο σας με όλα όσα χρειάζεστε και κρατήστε ένα σημείο για τη σαλάτα. Έτσι θα έχετε καλύτερη συνείδηση για την ποσότητα και θα ξέρετε πόσο έχετε φάει όταν τελειώσει. Μείνετε στο ένα πιάτο και φροντίστε να σερβίρετε κρέας πρώτα, για να είστε σίγουροι πως είστε χορτασμένοι. Προσθέστε σαλάτα όσες φορές θέλετε!
  • Σηματοδοτήστε τη λήξη του γεύματος: δεδομένου πως ο χρόνος παραμονής στο τραπέζι είναι μεγάλος, δώστε στον εγκέφαλό σας να καταλάβει πως το γεύμα έχει τελειώσει, ώστε να μην μπει στη διαδικασία να τσιμπολογήσει λίγο ακόμα. Διώξτε το πιάτο σας ή κάντε το μη προσβάσιμο, αλλάξτε γεύση (τσίχλα, καραμέλα, φρούτο, καφές, αναψυκτικό χωρίς θερμίδες -οτιδήποτε έντονο επαναφέρει το pH στο στόμα σε ουδέτερο επίπεδο και σας απομακρύνει γευστικά από το φαγητό), αλλάξτε περιβάλλον και συνεχίστε με κάτι άλλο συνειδητά π.χ. ποτό καφές κλπ.
  • Τέλος, θυμηθείτε πως όσο τα τραπέζια περιορίζονται στις γιορτινές ημέρες,  και δε γίνονται κάθε μέρα, τα πράγματα είναι καλύτερα και ο ρόλος του φαγητού παραμένει συνοδευτικός. Η καλή διατροφική συμπεριφορά λοιπόν ξεκινάει από μέσα σας και σας συντροφεύει και αυτές τις ημέρες, με σεβασμό στο σώμα σας και τις ανάγκες του!

 

Να έχετε καλές γιορτές, με υγεία και αγάπη!

 

(Photo by Caroline Hernandez on Unsplash)