Η διατροφή του παιδιού αποτελεί πολύ συχνά μεγάλο άγχος και ανησυχία των γονιών. Και καθόλου αδικαιολόγητα θα λέγαμε! Παραθέτουμε, λοιπόν, μερικές συχνές παγίδες στις οποίες πέφτουν οι γονείς, ώστε  να πάρετε τα μέτρα σας εγκαίρως.

1. Μην δίνετε στο φαγητό περισσότερη προσοχή από ότι πρέπει

Το φαγητό δεν πρέπει να γίνεται θέμα στην οικογένεια, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

2. Επιμείνετε αλλά διακριτικά και χωρίς πίεση

Αν το παιδί δεν έφαγε ένα φαγητό μία φορά, δε σημαίνει πως εσείς­ δεν πρέπει να το φτιάξετε ποτέ ξανά. Δώστε του χρόνο, μαγειρέψτε το διαφορετικά ή συνοδέψτε το με κάτι άλλο και μη δεχτείτε την «ήττα» σας αν δεν πει 20 απανωτά όχι! Αντίστοιχα, συνεχίστε να σερβίρετε σαλάτα στο πιάτο του ακόμα και αν δεν την αγγίζει, χωρίς όμως να το σχολιάζετε περαιτέρω.

3. Δώστε το καλό παράδειγμα

Στα παιδιά μας κληροδοτούμε τόσο τα γονίδιά μας όσο και τη συμπεριφορά μας, οπότε φροντίστε για τη δική σας υγιή συμπεριφορά απέναντι στο φαγητό, ώστε να έχετε καλύτερα αποτελέσματα και στο παιδί.

4. Αποφύγετε την επιβράβευση για οποιαδήποτε συμπεριφορά ή κατόρθωμα με φαγητό ή γλυκό!

5. Η τελευταία του μπουκιά δεν είναι η δύναμη του

Σε αντίθεση με ό,τι έλεγαν παλαιότερα, η σύγχρονη επιστήμη επιτάσσει να μην πιέζουμε τα παιδιά να τελειώσουν το φαγητό τους.

6. Δώστε έμφαση στο να απολαμβάνετε το φαγητό όλα τα μέλη της οικογένειας μαζί (οικογενειακό γεύμα), ώστε να συνδεθεί το φαγητό με θετικά συναισθήματα και αποφύγετε να είναι ταυτόχρονα ανοιχτή η τηλεόραση ή κάποιος άλλος περισπασμός.

7. Και, τελευταίο αλλά σημαντικό, ξεκινήστε από μικρή ηλικία να φροντίζετε για την καλή διατροφή του παιδιού σας.

Συγκεκριμένα, από το 1ο έτος κιόλας το παιδί πρέπει να έχει δοκιμάσει και εξοικειωθεί με όσα περισσότερα τρόφιμα γίνεται, ώστε να αποφευχθεί η απόρριψή τους στη συνέχεια.