Θέλεις από καιρό να ξεκινήσεις μια προσπάθεια απώλειας βάρους αλλά όλο κάποια αρνητική σκέψη μπαίνει στη μέση και σε οδηγεί να την αναβάλλεις; Τότε αυτό το άρθρο είναι για σένα.

Ας είμαστε ειλικρινείς: από πρακτικές δυσκολίες μέχρι εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχολογία μας, το μόνο σίγουρο είναι ότι η διαδικασία της δίαιτας δεν είναι τόσο εύκολη όσο το να ακολουθείς απλώς ένα χαρτί με οδηγίες (ή το να «το ράψεις» όπως πολλοί νομίζουν). Χρειάζεται μια σειρά από δεξιότητες και μια όσο το δυνατόν καλύτερη ψυχολογία για να πετύχει.

Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι οι περισσότερες δυσκολίες αντιμετωπίζονται. Πώς; Με την κατάλληλη υποστήριξη και με το να αποκτήσει κανείς τις κατάλληλες δεξιότητες.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πιο συχνές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα που βλέπουμε στο γραφείο μας, σου παρουσιάζουμε εδώ μια σύντομη λίστα με τις 5 πιο συχνές δυσκολίες και πώς να τις αντιμετωπίσεις!

Δυσκολία Νο 1: Δεν έχω χρόνο να κάνω αυτά που χρειάζονται/Δουλεύω πολλές ώρες

computer-1185626_1280

Με τους ρυθμούς της σημερινής ζωής ο χρόνος είναι πολύτιμος. Ωστόσο,  αν όντως σε ενδιαφέρει να πετύχει αυτή η προσπάθεια χρειάζεται να την θέσεις ψηλά στις προτεραιότητές σου και να… δημιουργήσεις χρόνο γι’ αυτην. Ο βασικό ςσου σύμμαχος είναι, φυσικά, η οργάνωση η οποία μπορεί να σου επιτρέψει να γλιτώσεις χρόνο αν για παράδειγμα μαγειρεύεις τα γεύματα σου από το Σαββατοκύριακο ή αν προγραμματίσεις έστω ένα μισάωρο από την ημέρα σου ώστε να ασκηθείς κάνοντας έναν περίπατο. Όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων!

Δυσκολία Νο 2: Δεν είμαι καλά ψυχολογικά ώστε να ασχοληθώ με αυτό το θέμα

Το πρόβλημα των ημερών μας. Σύμφωνοι, η κακή ψυχολογία παίζει δραματικό ρόλο στο πόσο και γιατί τρώμε. Ποιος έχει κουράγιο και διάθεση για δίαιτα όταν όλα πάνε στραβά, σωστά; Ωστόσο, η εναλλακτική είναι ίσως χειρότερη: το πιθανότερο είναι ότι με το να αφήσεις τη διατροφή σου και το βάρος σου στην τύχη του, η ψυχολογία σου μάλλον θα επιδεινωθεί παρά θα βελτιωθεί. Σε κάθε περίπτωση, το θέμα δεν είναι να είμαστε στην καλύτερη διάθεση μόνιμα, αλλά μάλλον να μάθουμε να διαχειριζόμαστε κάποιες καταστάσεις ώστε αυτές να μην επηρεάζουν το βάρος και την υγεία μας. Δεν θεωρείς και εσύ ότι αν υπάρχει κάτι που να μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την ψυχολογία σου και την διάθεσή σου, τότε αξίζει να το προσπαθήσεις;

Δυσκολία Νο 3: Τρώω πολύ συχνά έξω και δε μπορώ να ακολουθήσω ένα πρόγραμμα

Το να βάλεις μια σειρά στη διατροφή σου δεν σημαίνει ότι θα χρειαστεί να στερηθείς το φαγητό εκτός σπιτιού ή ότι δε μπορείς να βρεις υγιεινές εναλλακτικές εκτός σπιτιού. Αντίστοιχα, αντίθετα με την κοινή αντίληψη, η δίαιτα δε χρειάζεται να είναι άνοστη και στερητική – το δύσκολο είναι να βρεις το μέτρο στο πόσο συχνά και τι μπορείς να τρως εκτός σπιτιού, και όχι να το καταργήσεις τελείως. Για περισσότερες πληροφορίες για έξυπνες επιλογές φαγητού εκτός σπιτιού, δες εδώ.

Δυσκολία Νο 4: Δε μου αρέσουν τα υγιεινά φαγητά

Θα μπω κατευθείαν στο ψητό: ίσως το πρόβλημα δεν είναι τα υγιεινά φαγητά αυτά καθ’ αυτά, αλλά ο ορισμός που δίνεις στα «υγιεινά φαγητά» που τα κάνει απεχθή. Κοινώς, όπως προείπαμε, μια δίαιτα δε χρειάζεται να είναι άνοστη και να αποτελείται μόνο από φιλέτο κοτόπουλο ή γιαούρτι. Μπορεί, μάλιστα, να μείνεις έκπληκτος από το πόσο νόστιμη μπορεί να γίνει! Και επειδή φοβάμαι ότι ακόμα δεν έχεις πειστεί, μάθε και ότι δε χρειάζεται να ξεχάσεις τελείως τις ανθυγιεινές επιλογές – αρκεί λίγο να τις παραλλάξεις ή απλώς να τις μετριάσεις.

Δυσκολία Νο 5: Φοβάμαι ότι θα πεινάω

Αυτή είναι μια λογική ανησυχία, ωστόσο για εμάς, η δίαιτα δεν θα πρέπει να συνοδεύεται από πείνα – για την ακρίβεια θα πρέπει ως ένα σημείο να την αντιμετωπίζει. Από την άλλη, σκέψου τους λόγους για τους οποίους τρως μέσα στην ημέρα: είναι πάντα λόγω πείνας ή μήπως πολλές φορές τρως από συνήθεια, από ανία, από έλλειψη ενδιαφέροντος, από κακή ψυχολογία, από στρες… η λίστα είναι ατελείωτη. Αν αυτοί είναι οι λόγοι, τότε θα πρέπει να μάθεις να τους αντιμετωπίζεις και όχι να τους κρύβεις πίσω από ένα «πεινάω». Αν ο λόγος είναι η πραγματική πείνα, τότε μην ανησυχείς καθόλου, αυτό αντιμετωπίζεται 🙂


Υ.Γ. Δε λέμε ότι όλα τα παραπάνω είναι εύκολα, τουναντίον. Χρειάζονται δουλειά, προσωπικό χρόνο και έντιμη προσπάθεια να γίνεις καλύτερος. Το μόνο που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι ότι εμείς θα είμαστε εκεί να σε υποστηρίξουμε αν το χρειαστείς και να κάνουμε αυτή τη διαδικασία λίγο πιο εύκολη.