Μήπως έχετε πιάσει τον εαυτό σας να ξεκινάει μία προσπάθεια ελέγχου του βάρους του, περιορίζοντας το φαγητό, που σύντομα όμως την παρατάει; Ας δούμε τί μπορεί να πηγαίνει στραβά…

 

– Δεν υπολογίζουμε τις υγρές θερμίδες: πολύ σωστά πρέπει να μειώσουμε το φαγητό μας για να μειωθεί και το βάρος, βασικό ρόλο (μη σας πω και πιο σημαντικό μερικές φορές) παίζουν και τα ροφήματα μέσα στην ημέρα. Επειδή οι θερμίδες που μας προσθέτουν είναι αρκετές, ειδικά όταν πρόκειται για αναψυκτικό ή αλκοόλ, δεν πρέπει να τα ξεχνάμε αλλά να τα περιορίζουμε επίσης, καθώς μας δίνουν τις επονομαζόμενες κενές θερμίδες (ελλείψει θρεπτικών συστατικών).

 

– Δε συνειδητοποιούμε όλα τα τσιμπολογήματά μας! “Έλα μωρέ ένα μπισκοτάκι είναι, τί ψυχή έχει;” η σκέψη που μπορεί να γίνει ο χειρότερός μας σύμμαχος και να μας κάνει να κάνουμε ολόκληρο γεύμα (ειδικά αν το μπισκοτάκι είναι λίγο μεγάλο) χωρίς καν να το αντιληφθούμε. Προσοχή λοιπόν σε όλα τα μικρά ή μεγαλύτερα σνακ μέσα στην ημέρα, ειδικά αν πιάνεται τον εαυτό σας να τα τρώει πριν καλά καλά το σκεφτεί..

 

– Το παρακάνουμε στην αρχή: περιορίζουμε δηλαδή πάρα πολύ το φαγητό μας, παραβλέποντας το γεγονός πως σύντομα θα πεινάσουμε, με αποτέλεσμα να κουραζόμαστε πολύ γρηγορότερα από το εάν προσπαθούσαμε να περιορίσουμε το φαγητό μας σε λογικά πλαίσια.

 

– Έχουμε εξωπραγματικές προσδοκίες: τί και αν αυτά τα παραπάνω 5 κιλά μπήκαν σε 2 μήνες, εγώ σε 3 εβδομάδες θα τα έχω ξεφορτωθεί! Σίγουρα η διαδικασία της δίαιτας δεν είναι και η πιο ευχάριστη, αλλά αυτή η πίεση χρόνου το μόνο που θα καταφέρει είναι να σας κάνει να απογοητευτείτε πολύ νωρίτερα και τελικά να τα παρατήσετε! Το αποτέλεσμα που αναζητάτε είναι μη ρεαλιστικό και είναι ασφαλώς πιο σωστό και πιο υγιές να δώσετε -αν μη τι άλλο- στον οργανισμό σας τον ίδιο χρόνο να χάσει βάρος, με το χρόνο που το πήρε!

 

– Θεωρούμε τα πιο υγιεινά τρόφιμα και πιο light σε θερμίδες: το μαύρο ψωμί έχει τις ίδιες θερμίδες με το άσπρο, απλώς είναι πιο υγιεινό και μας χορταίνει καλύτερα. Αντίστοιχα το παστέλι έχει τις ίδιες θερμίδες με τη σοκολάτα, οπότε μην πέφτετε στην παγίδα να θεωρείται τα πιο υγιεινά τρόφιμα και με λιγότερες θερμίδες, ώστε να τα καταναλώνετε πέραν του μέτρου. Και σίγουρα μία σαλάτα απ’ έξω, δεν είναι απλώς μία σαλάτα!

 

– Ξεχνάμε το κομμάτι της άσκησης! Ειδικά όταν εφαρμόζουμε ένα διατροφικό περιορισμό -κοινώς μειώνουμε τις θερμίδες που παίρνουμε-, ο οργανισμός μας είναι αναμενόμενο να μειώσει τις καύσεις του. Χωρίς την άσκηση, τον αφήνουμε  να το καταφέρει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, με σοβαρό αντίκτυπο στην προσπάθειά μας. Γι’ αυτό, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η άσκηση να μένει απ’ έξω από την προσπάθειά σας!