Και είστε πάλι μπροστά στον κατάλογο… Η ώρα είναι περασμένη και έχετε αρχίσει να πεινάτε. Αλλά τι να παραγγείλετε;

Οι παρακάτω 3 κανόνες θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε σωστά το κυρίως σας πιάτο:

  • «κάτι που με ευχαριστεί γευστικά»

Είναι αυτονόητο ότι θα επιλέγατε ένα πιάτο της αρεσκείας σας και όχι κάποιο που σας αρέσει λιγότερο. Αυτό που θέλω να πω είναι πως δε χρειάζεται να επιλέξετε κάτι  που θεωρείτε πιο υγιεινό (όπως συνήθως σκεφτόμαστε για την επιλογή ψητού με σαλάτα) αλλά ιδανικά προσπαθήστε να συνδυάσετε κάτι που είναι ισορροπημένο και σας ευχαριστεί γευστικά. Η ευχαρίστηση θα σας βοηθήσει να έχετε πιο σωστή σκέψη απέναντι στη διατροφή σας. Καλύτερα λοιπόν να αποφύγετε το μονότονο γεύμα και να ακολουθήσετε το υγιεινό πιάτο προκειμένου να έχετε ένα ισορροπημένο γεύμα : ½ μέρος του πιάτου καταλαμβάνει η σαλάτα ή τα λαχανικά, το ¼ του πιάτου το κομμάτι της πρωτεΐνης (ψάρι, κρέας, τυρί, αυγό) και το άλλο ¼ το κομμάτι του αμύλου (ρύζι, πατάτες, μακαρόνια, ψωμί κλπ).

  • «κάτι να με χορτάσει»

Η πρωτεΐνη παίρνει τα σκήπτρα στον κορεσμό. Επιδιώξτε λοιπόν το γεύμα σας να περιέχει μια πηγή πρωτεΐνης όπως κρέας, αυγό, ψάρι η τυρί ή αν θέλετε πρωτεΐνη με φυτική προέλευση τότε επιλέξτε κάποιο όσπριο π.χ. φακές ή φάβα.

  • «με υψηλή θρεπτική αξία»

Τι αυξάνει τη θρεπτική αξία τους γεύματος;;

-Οι βιταμίνες, τα αντιοξειδωτικά και οι φυτικές ίνες που συνήθως προέρχονται από τα λαχανικά (σαλάτα σα συνοδευτικό ή λαχανικά ως μέρος του πιάτου σας) καθώς και τα φρούτα.

-Η ποικιλία των υλικών, ειδικά αν δεν τα έχετε στην καθημερινότητά σας, όπως για παράδειγμα ένα σπάνιο λαχανικό π.χ. σταμναγκάθι ή ένα είδος κρέατος που έχετε πιο αραιά στη διατροφή σας π.χ. συκώτι, θαλασσινά κλπ.

Προκειμένου να διατηρήσετε τη θρεπτική αξία υψηλή, καλό θα ήταν αποφύγετε τα τηγανιτά π.χ. πατάτες και τις σως όπως η μαγιονέζα και να προτιμήσετε τις βινεγκρέτ με βάση τη μουστάρδα ή το βαλσάμικο.

 

Έξυπνο tip: σε περίπτωση που η μερίδα που σερβίρεται είναι μεγάλη, προσπαθήστε εξ αρχής να οριοθετήσετε πόσο θα φάτε ή/και μοιραστείτε τη μερίδα σας!

Εμείς σας μαθαίνουμε πως να διαχειριστείτε κάθε διατροφική περίσταση. Μείνετε συντονισμένοι για το επόμενο άρθρο στη σειρά άρθρων για το φαγητό εκτός σπιτιού που θα μιλάει για το επιδόρπιο!

Υ.Γ. Θέλετε να συνδυάσετε γεύση και θρεπτική αξία; Δείτε τις προτάσεις μας στο μενού του εστιατορίου Αλτάνα (Δεσποτοπούλου 69, Βραχνέικα Πατρών)!