Αν έχετε περάσει ποτέ από τη διαδικασία της δίαιτας ξέρετε πολύ καλά για τι μιλάμε: ξεκινάς όλο ενθουσιασμό και είσαι απόλυτα αποφασισμένος να τηρήσεις το πρόγραμμά σου.. και ξαφνικά ένα σωρό σκέψεις σε κατακλύζουν: «είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ όσο περίμενα», «μου είναι αδύνατο να αντισταθώ στους πειρασμούς», «τα έκανα μαντάρα στο χθεσινό τραπέζι.. δεν έχει νόημα, δε θα τα καταφέρω ποτέ» και πόσες άλλες ακόμα.

Ας είμαστε ειλικρινείς: η διαδικασία της απώλειας βάρους είναι δύσκολη. Απαιτεί αφοσίωση και πολλή ενέργεια. Και είναι απόλυτα λογικό ακόμα και το πιο πειθαρχημένο άτομο στον κόσμο να.. «λυγίσει» κάποιες στιγμές. Το ζήτημα είναι πάντα πώς διαχειριζόμαστε αυτές τις σκέψεις, γι’ αυτό και εμείς σας έχουμε μαζέψει εδώ μερικές από τις πιο συχνές υπονομευτικές σκέψεις για να μάθετε να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε!

  • Το σύνδρομο της αδικίας

«Είναι άδικο που εγώ προσπαθώ συνέχεια με τις δίαιτες και η φίλη μου μπορεί και τρώει ό,τι θέλει και ταυτόχρονα είναι αδύνατη!»

Απαντήστε σωστά:  Καλώς ή κακώς η ζωή είναι άδικη. Είναι άδικο να υπάρχουν άνθρωποι που πεινάνε στον κόσμο, είναι άδικο κάποιοι να είναι ευνοημένοι και κάποιοι όχι. Το πιθανότερο είναι ότι εσείς οι ίδιοι είστε ευνοημένοι έναντι άλλων σε κάποιο άλλο ζήτημα πέραν της δίαιτας. Μπορείτε είτε να αποδεχτείτε ότι για εσάς είναι πιο δύσκολο να διατηρήσετε ένα φυσιολογικό βάρος και να δείτε τι μπορείτε να κάνετε για αυτό, είτε να ασχολείστε συνέχεια με την αδικία της υπόθεσης και να μείνετε στα κιλά που είστε τώρα. Η απόφαση είναι δική σας.

  • Σκέψη «άσπρου-μαύρου»

«Ή θα κάνω το πρόγραμμά μου τέλεια ή δε θα το κάνω καθόλου»

«Αφού έφαγα εκείνη τη μπουγάτσα το πρωί δεν έχει νόημα να τηρήσω τη δίαιτά μου την υπόλοιπη μέρα.. ας φάω σήμερα ό,τι άλλο θέλω και από αύριο ξαναξεκινάω»

Απαντήστε σωστάΚάθε στιγμή της ημέρας καλείστε να κάνετε μια επιλογή του τι και πόσο θα φάτε. Μία στιγμή αδυναμίας δε μπορεί να καταστρέψει την προσπάθειά σας εφόσον φροντίσετε να κλείσει εκεί και να μην συνεχιστεί. Με το να επιμηκύνετε αυτή τη στιγμή, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να καταλήξετε με ακόμα περισσότερες τύψεις μετά και με επιπλέον βάρος.

  • Σκέψεις αυτοεξαπάτησης

«Δεν πειράζει να το φάω αυτό, αφού είμαι σε πάρτυ»

«Δεν πειράζει να τσιμπολογήσω λίγα πατατάκια, θα φροντίσω να μην φάω τίποτα το βράδυ για να τα αντισταθμίσω»

Απαντήστε σωστά: Φυσικά και πειράζει! Όχι τόσο εξαιτίας των επιπλέον θερμίδων που θα πάρετε αλλά κυρίως επειδή έτσι αυξάνετε την ενδοτικότητά σας σε πειρασμούς και μειώνετε την αυτοπεποίθησή σας ότι μπορείτε να τα καταφέρετε και να αντισταθείτε!

  • Αρνητική πρόβλεψη γεγονότων

«Αποκλείεται να καταφέρω να αντισταθώ στη σημερινή έξοδο για φαγητό»

«Αφού δεν έχασα βάρος αυτή την εβδομάδα, δε θα τα καταφέρω ποτέ»

Απαντήστε σωστά: Η αισιοδοξία και η πίστη ότι μπορείτε να τα καταφέρετε ανεξαρτήτων περιστάσεων είναι βασικό στοιχείο μιας πετυχημένης προσπάθειας. Αν πάτε στο βραδινό τραπέζι νιώθοντας ήδη ηττημένοι, όντως δεν υπάρχει περίπτωση να αντισταθείτε.  Αν σηκώσετε τα χέρια ψηλά με την πρώτη ή δεύτερη δυσκολία, όντως δε τα καταφέρετε ποτέ. Πιστέψτε στον εαυτό σας, φτιάξτε ένα πλάνο δράσης για τις δύσκολες περιστάσεις και όλα θα πάνε καλά!