Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την δίαιτα Dukan. Πιθανώς να έχετε κι εσείς κάποιον γνωστό που την έχει δοκιμάσει και σας προτρέπει να το κάνετε κι εσείς.  Αν, λοιπόν, αναρωτιέστε αν πρέπει να την δοκιμάσετε δείτε παρακάτω μερικά βασικά στοιχεία για την δίαιτα αυτή.

 

  • Τι μπορώ να τρώω;

Η δίαιτα αυτή έχει 4 διακριτές φάσεις οι οποίες ξεκινούν με κατανάλωση μόνο ζωικών τροφίμων (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρια) και σταδιακά προχωρούν εισάγοντας και τα υπόλοιπα τρόφιμα στην διατροφή σας (πχ φρούτα, λαχανικά κλπ). Κάθε φάση διαρκεί διαφορετικό χρονικό διάστημα (από 2 μέρες μέχρι και μήνες) ανάλογα με τα κιλά που θέλετε να χάσετε.

 

  • Πόσο εύκολη είναι;

Κατά κοινή ομολογία, πρόκειται για μία αρκετά δύσκολη δίαιτα. Και αυτό γιατί απαιτεί από εσάς να τρώτε πολύ συγκεκριμένα πράγματα για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα. Επίσης, παρ’ ότι σας δίνεται η δυνατότητα να τρώτε όσο κρέας θέλετε, υπάρχουν πολλοί… κρυφοί περιορισμοί, όπως ότι δεν μπορείτε να τρώτε καθόλου χοιρινό, ότι μπορείτε να τρώτε μόνο 0% τυριά (που είναι σχεδόν ανύπαρκτα στην ελληνική αγορά) ή ότι δεν επιτρέπεται καθόλου το λάδι ή το αλκοόλ.

 

  • Θα χάσω κιλά αν την κάνω;

Πολύ πιθανό ναι, και μάλιστα στην αρχή ειδικά η μείωση να είναι μεγάλη. Όμως στις περισσότερες περιπτώσεις η μείωση αυτή δεν είναι μείωση λίπους αλλά αφυδάτωση (γι’ αυτό και η θεαματική αλλαγή στα κιλά). Το δύσκολο στην δίαιτα αυτή είναι να κρατήσετε τα κιλά αυτά και μετά το τέλος της.

 

Δείτε συνοπτικά τα υπέρ και τα κατά της δίαιτας:

 

ΥΠΕΡ

ΚΑΤΑ

Γρήγορη μείωση βάρους Μεγάλη πιθανότητα δυσκοιλιότητας ζαλάδων, κόπωσης και αισθήματος έλλειψης ενέργειας
Απεριόριστη ποσότητα πρωτείνης Πάρα πολλοί και πολύ αυστηροί περιορισμοί (λάδι, φρούτα, λαχανικά, ζυμαρικά, ψωμί, γλυκά κλπ)
Προσαρμογή προγράμματος ανάλογα με το πόσα κιλά θέλετε να χάσετε Πολύ δύσκολο να τρώτε εκτός σπιτιού ενώ πρέπει να μαγειρεύετε και ειδικά φαγητά
Ακατάλληλη για εγκύους ή ανθρώπους με προβλήματα υγείας
Πολύ μεγάλη πιθανότητα να ξαναπάρετε τα κιλά!

 

Τελικά, να την κάνω;

 

Η δίαιτα αυτή μπορεί να φανεί παροδική λύση, ειδικά σε άτομα που τους αρέσει πολύ το κρέας. Αν, όμως θέλετε να χάσετε οριστικά τα επιπλέον κιλά, είναι μακράν πιο αποτελεσματικό να ξεκινήσετε κάνοντας πιο ρεαλιστικές και ουσιαστικές αλλαγές στην διατροφή σας.